perjantai 17. elokuuta 2012

TILDAPELÄTIN...vai miten se meni?

Minä oon ihaillu niin Tildajuttuja ja haaveillu vaikka sun mistä. Tilda-kirjojakin on jo useampi hyllyssä.Minulla on vaan esteenä se ihan pieni juttu...minä ja ompelukone =( Olemme kuin pahimmat viholliset. Kun istahdan sen ääreen into pinkeänä niin jopas jotain...alkaa ihan temppuilemaan. Halunnee osoittaa minulle paikkani joka ei todellakaan ole hänen ääressä.
Välillä uhmaan kaikkia jumalia ja kestän sadatellen ne pienet pakolliset hetket. Olenpa joskus erehtynyt kuvittelemaan :" Hei täähän toimii! Minä osaan" ja sitten alulanka alkaa koneessa elää omaa elämäänsä ja tikki on haperoa. Uhittelen minä omassa pienessä mielessä et taltutan koneen vielä. Uhosin kevään meneväni jopa kansalaisopiston ompelukurssille ja kurssin opettaja vannoi, että tekee minusta vielä ompelijan. Nyt näyttää kuitenkin siltä ettei tänä syksynä riitä puhti moiseen..selittelyä kukaties,
Noh... jumalia uhmaten ompelin elämäni ensimmäisen Tilda-jutun. Minulla olisi jemmassa se ihan EKA Tilda joka on puolivalmis(ylläripylläri) , mutta eihän sitä löytyny kun inspis iski. Joten sai jäädäkin piiloonsa. Ja koska tämä on variksenpelätin niin pistinpä sen oveeni kertomaan kuka täällä asuukaan...

8 kommenttia:

  1. Tuo on sievä Tilda-nukke. Kyllä se ompelukoneen kanssa "tappelu" kannatti, kun tuollaista jälkeä tuli :)

    VastaaPoista
  2. Täällä on samanlainen suhde ompelukoneen kanssa. Ompelu ei onnistu, niin ei. Kiva nukkehan tuosta tuli.

    VastaaPoista
  3. Hieno Tilda! :) Minulla oli vanhan ompelukoneen kanssa samanlainen vihanpito, se ei vain totellut. Vein huoltoonkin, mutta ei sekään auttanut. Oli mummini vanha kone, en tiedä oliko hänelläkin kenkunnut (=valmistusvika), mutta uuden Huskun kanssa olemme löytäneet yhteisen sävelen. Jos aikaa riittää, mene vaikka jonnekin perusompelukurssille, sellaisilla minä olen saanut kullanarvoisia vinkkejä mitä ei mistään kirjoista oppinut! Kyllä se kone siitä kesyyntyy! ;)

    VastaaPoista
  4. Suloinen variksenpelätti! Täällä samanlaiset välit ompelukoneen kanssa. Tosin olen välillä miettinyt,että jos se vika onkin tuossa vanhassa koneessa ja että jos uuden koneen kanssa sujuisi paremmin ;)

    VastaaPoista
  5. Voi kuinka hauska ovipelätin! :)

    VastaaPoista
  6. Ihana pelätin! Minä ja ompelukone emme myöskään ole yhteensopivia.

    VastaaPoista
  7. Tuohan on kiva!!
    Itselläni myös Tilda-kirjat odottavat ompeluinspistä, mutta en vain tunnne oloani kotoisaksi ompelukoneen ääressä.

    VastaaPoista